Programowanie wizualne DPWU LN0

2021/2022

 

dr Joanna Polcyn-Lewandowska

e-mail: joaska@amu.edu.pl

 

Dyżury

wtorek 12:00 – 13:00

czwartek 11:30 – 12:30

dodatkowe terminu po uzgodnieniu

 

Na zaliczenie składają się:

-  projekty pisane na ćwiczeniach (2 punkty za każde ćwiczenia, razem 7 x 2 = 14 punktów) – termin oddania: dzień kolejnych zajęć w planie, godzina 8:00;

-  zadania domowe (6 x 6 = 36 punktów) – termin oddania: dzień kolejnych zajęciach w planie, godzina 8:00;

-  projekt w Scratchu (50 punktów) – termin oddania: dzień ostatnich zajęć, godzina 8:00.

 

Nieobecność:

W razie nieobecności należy wszystkie pisane na ćwiczeniach projekty wykonać samodzielnie w domu lub w czasie zajęć drugiej grupy, o ile jest taka możliwość.

Każdą nieobecność należy usprawiedliwić w terminie do 8 dni od jej wystąpienia. Najlepiej od razu, przez e-mail.

W przypadku oddania wszystkich projektów zaplanowanych na dane ćwiczenia przed terminem ćwiczeń, obecność na ćwiczeniach nie jest obowiązkowa.

Wszystkie zadania i projekty wykonywane poza ćwiczeniami należy zaliczyć (odpowiedzieć na kilka pytań).

 

Skala ocen:

            Ocena końcowa w zależności od sumy zdobytych punktów:

            - 0 – 49 ndst

      - 50 – 59 dst

      - 60 – 69 dst+

      - 70 – 79 db

      - 80 – 89 db+

      - 90 – 100 bdb

     

Strony WWW:

       https://scratch.mit.edu

Scratch off line:  https://scratch.mit.edu/download

http://wiki.mistrzowiekodowania.pl/index.php?title=Strona_główna

https://inventwithscratch.com

       https://en.scratch-wiki.info/wiki/Scratch_Wiki_Home

https://stwww1.weizmann.ac.il/scratch/scratch_en/

 

Literatura:

·      Jakub Porzycki, Urszula Łukasik, Scratch bez tajemnic. Programowanie gier od podstaw.

·      Podręczniki szkolne

 

Uwagi:

·      W razie jakichkolwiek pytań proszę o kontakt osobiście lub przez e-mail.

·      Przykłady wszystkie projektów pisanych na ćwiczeniach są wstawione do odpowiedniego studia. Można do nich zaglądać w dowolnym momencie. Nie można ich jednak kopiować. Każdy projekt musi być napisany samodzielnie. Student może go przepisać, musi jednak rozumieć dokładnie jego działanie. Sugeruję jednak próbować jak najwięcej napisać samemu, a jedynie w razie problemów zaglądać na stronę.

·      Każdy napisany przez siebie projekt lub zadanie domowe należy udostępnić a następnie wstawić do odpowiedniego studia.

·      Projekty pisane na ćwiczeniach nie muszą być identyczne z przykładowymi. Muszą się jednak pojawić w nich wszystkie te rzeczy, które są w projektach przykładowych, takie jak pętle, klony czy sposób poruszania duszkiem.

·      Z każdym z Państwa będę chciała porozmawiać (zadać jakieś pytania) w czasie ćwiczeń lub w innym terminie, po wcześniejszym umówieniu się, na temat:

o   projektów pisanych na ćwiczeniach

o   zadań domowych

o   projektu indywidualnego