Projekt 8 – Arkanoid

 

1.     Narysuj paletkę. Dodaj skrypt, który sprawi, że po kliknięciu zielonej flagi paletka ustawi się w środkowej, dolnej części ekranu. W pętli zawsze ustaw kierunek duszka na wskaźnik myszy. Dodaj instrukcję warunkową jeżeli odległość od wskaźnika myszy > 30 to przesuń o 10 kroków (w przeciwnym razie, gdy dodasz jedynie instrukcję przesuń o 10 kroków, paletka będzie się dziwnie zachowywać, gdy najedziesz na nią wskaźnikiem myszy – sprawdź to). Aby paletka nie jeździła po całym ekranie ustaw y na -170.

 

 

2.     Rozmieść cegły na ekranie. Narysuj cegłę lub użyj gotowego duszka. Każda cegła ma być klonem cegły oryginalnej.

 

3.     Dodaj piłkę. Narysuj ją lub dodaj gotowego duszka. Piłka będzie się poruszać przez cały czas. W pętli zawsze przesuń o 5 kroków, jeżeli na brzegu, odbij się. Dodaj instrukcję warunkową, która przesunie piłkę na środek ekranu w momencie, kiedy piłka dotknie podłoża. Możesz do tego użyć pozycji y piłki (nie może być ona za mała) lub namalować linię w dolnej części ekranu w innym kolorze i dodać bloczek jeżeli dotyka tego koloru. Na początku ustaw piłkę na środku ekranu i ustaw kierunek na 135.

 

 

4.     Zaprogramuj kolizję piłki z cegłą. W skrypcie cegły zaczynającym się od kiedy zaczynam jako klon dodaj pętle zawsze, w której po wykryciu kolizji z piłką zostanie nadany komunikat cegła. Następnie klon cegły zostanie usunięty. Aby cegła nie znikała w zwykły sposób dodaj jakieś efekty graficzne (przykład poniżej).

W skryptach dla piłki dodaj skrypt kiedy otrzymam cegła ustaw kierunek na 180 – kierunek, przesuń o 10 kroków.

 

     

 

 

5.     Zaprogramuj kolizję piłki z paletką. Dodaj zmienną Xpaletki, w której będziemy przechowywać współrzędną x paletki w momencie kolizji z piłką. W skryptach dla paletki ustaw zmienną Xpaletki na 0, ukryj ją. W pętli zawsze dodaj instrukcję warunkową jeżeli dotyka piłki ustaw Xpaletki na pozycja x, nadaj komunikat paletka.

W skryptach dla piłki dodaj skrypt zaczynający się od kiedy otrzymam paletka. Ustaw w nim kierunek piłki na 180 – (kierunek + ((Xpaletki – pozycja x)/2)) (bloczki działają jak nawiasy). W ten sposób kierunek odbitej piłki od paletki będzie zależał również od miejsca, w którym piłka uderzy paletkę.

 

 

 

6.     Dodaj efekt graficzny (animację) w dowolnym miejscu. Np. do piłki (gdy spadnie na podłoże), do paletki (gdy piłka uderzy o podłoże) lub gdziekolwiek, gdy gra się zakończy albo paletka złapie spadający bonus. Możesz skorzystać z pomysłów:

https://www.youtube.com/watch?v=Fy0aCDmgnxg