Projekt 8 – Arkanoid
1.
Narysuj
paletkę. Dodaj skrypt, który sprawi, że po kliknięciu zielonej flagi paletka
ustawi się w środkowej, dolnej części ekranu. W pętli zawsze ustaw kierunek duszka na wskaźnik myszy. Dodaj instrukcję warunkową jeżeli odległość od wskaźnika myszy > 30 to
przesuń o 10 kroków
(w przeciwnym razie, gdy dodasz jedynie instrukcję przesuń o 10 kroków, paletka będzie się dziwnie
zachowywać, gdy najedziesz na nią wskaźnikiem myszy – sprawdź to). Aby paletka
nie jeździła po całym ekranie ustaw y na -170.
2.
Rozmieść
cegły na ekranie. Narysuj cegłę lub użyj gotowego duszka. Każda cegła ma być
klonem cegły oryginalnej.
3.
Dodaj
piłkę. Narysuj ją lub dodaj gotowego duszka. Piłka będzie się poruszać przez cały
czas. W pętli zawsze przesuń o 5 kroków, jeżeli na brzegu, odbij
się. Dodaj
instrukcję warunkową, która przesunie piłkę na środek ekranu w momencie, kiedy
piłka dotknie podłoża. Możesz do tego użyć pozycji y piłki (nie może być ona za mała)
lub namalować linię w dolnej części ekranu w innym kolorze i dodać bloczek jeżeli dotyka tego koloru. Na początku ustaw piłkę na środku
ekranu i ustaw kierunek na 135.
4.
Zaprogramuj
kolizję piłki z cegłą. W skrypcie cegły zaczynającym się od kiedy zaczynam jako
klon dodaj pętle zawsze, w której po wykryciu kolizji z
piłką zostanie nadany komunikat cegła. Następnie klon cegły zostanie usunięty. Aby cegła nie znikała w zwykły
sposób dodaj jakieś efekty graficzne (przykład poniżej).
W
skryptach dla piłki dodaj skrypt kiedy otrzymam cegła
ustaw kierunek na 180 – kierunek, przesuń o 10 kroków.
5.
Zaprogramuj
kolizję piłki z paletką. Dodaj zmienną Xpaletki, w której będziemy przechowywać
współrzędną x
paletki w momencie kolizji z piłką. W skryptach dla paletki ustaw zmienną Xpaletki na 0, ukryj ją. W pętli zawsze dodaj instrukcję warunkową jeżeli dotyka piłki ustaw Xpaletki
na pozycja x, nadaj komunikat paletka.
W
skryptach dla piłki dodaj skrypt zaczynający się od kiedy otrzymam paletka. Ustaw w nim kierunek
piłki na 180 – (kierunek + ((Xpaletki – pozycja x)/2))
(bloczki działają jak nawiasy). W ten sposób kierunek odbitej piłki od paletki
będzie zależał również od miejsca, w którym piłka uderzy paletkę.
6.
Dodaj efekt graficzny (animację) w dowolnym miejscu. Np. do piłki
(gdy spadnie na podłoże), do paletki (gdy piłka uderzy o podłoże) lub
gdziekolwiek, gdy gra się zakończy albo paletka złapie spadający bonus. Możesz
skorzystać z pomysłów: