Projekt 4 – Małpa
1.
Usuń
kota. Wybierz tło.
2.
Dodaj
małpę poruszaną strzałkami (jeżeli
klawisz strzałka w górę naciśnięty to zmień y o 10). Pamiętaj o
ustawieniach początkowych.
3.
Dodaj
spadające banany.
· Napisz skrypt,
który po naciśnięciu zielonej flagi ukryje banana. Następnie
w pętli zawsze co sekundę utworzy klona z
siebie.
· Dodaj skrypt
rozpoczynający się od gdy zaczynam jako klon, który sprawi, że
nowy klon banana ustawi się w losowej pozycji w górnej części ekranu, pokaże
się, poleci w dół, oraz zniknie (klon zostanie usunięty) gdy dotknie
krawędzi. Ważne jest, aby klon został USUNIĘTY, a nie tylko ukryty.
4.
Dodaj
ptaka strzelającego jajkami.
· Dodaj ptaka, który
w pętli zawsze będzie leciał
przez losowy czas od 1 do 3 sekund do losowego miejsca w górnej części
ekranu.
· Dodaj jajka. Na
początku jajko zostanie ukryte. W pętli zawsze,
w losowym czasie (od 1 do 5 sekund) jajko będzie się klonowało. Następnie w
skrypcie zaczynającym się od gdy zaczynam jako klon, jajko pokaże
się, pójdzie do papugi (pod papugę) i zacznie spadać w dół. Następnie klon
zostanie usunięty. Jajko może się obracać.
5.
Dodaj
licznik punktów oraz żyć. Obie zmienne powinny być widoczne na ekranie.
6. Spraw,
aby małpa mogła czymś (np. pomarańczami) rzucać w papugę. Użyj do tego klonów.
Pomarańcza mogą klonować się po naciśnięciu klawisza spacji lub co jakiś
ustalony lub losowy czas.
7.
Dodaj
projekt do studia Projekt
4 - Małpa