Projekt 4 – Małpa

 

1.     Usuń kota. Wybierz tło.

 

2.     Dodaj małpę poruszaną strzałkami (jeżeli klawisz strzałka w górę naciśnięty to zmień y o 10). Pamiętaj o ustawieniach początkowych.

 

 

3.     Dodaj spadające banany.

·       Napisz skrypt, który po naciśnięciu zielonej flagi ukryje banana. Następnie w pętli zawsze co sekundę utworzy klona z siebie.

 

 

·       Dodaj skrypt rozpoczynający się od gdy zaczynam jako klon, który sprawi, że nowy klon banana ustawi się w losowej pozycji w górnej części ekranu, pokaże się, poleci w dół, oraz zniknie (klon zostanie usunięty) gdy dotknie krawędzi. Ważne jest, aby klon został USUNIĘTY, a nie tylko ukryty.

 

 

4.     Dodaj ptaka strzelającego jajkami.

·       Dodaj ptaka, który w pętli zawsze będzie leciał przez losowy czas od 1 do 3 sekund do losowego miejsca w górnej części ekranu.

 

 

·       Dodaj jajka. Na początku jajko zostanie ukryte. W pętli zawsze, w losowym czasie (od 1 do 5 sekund) jajko będzie się klonowało. Następnie w skrypcie zaczynającym się od gdy zaczynam jako klon, jajko pokaże się, pójdzie do papugi (pod papugę) i zacznie spadać w dół. Następnie klon zostanie usunięty. Jajko może się obracać.

 

 

5.     Dodaj licznik punktów oraz żyć. Obie zmienne powinny być widoczne na ekranie.

 

 

6.     Spraw, aby małpa mogła czymś (np. pomarańczami) rzucać w papugę. Użyj do tego klonów. Pomarańcza mogą klonować się po naciśnięciu klawisza spacji lub co jakiś ustalony lub losowy czas.

 

7.     Dodaj projekt do studia Projekt 4 - Małpa