Projekt 12 – Lista

 

W projekcie tym zaimplementujemy proste algorytmy działające na listach.  

Wstaw 6 przycisków o różnym działaniu. Każdy przycisk będzie reagował na kliknięcie:

 

1.     Generuj – kiedy ten duszek zostanie kliknięty, zapyta użytkownika jaka ma być długa lista. Następnie wstawi na listę podaną przez użytkownika liczbę elementów wylosowanych z zakresu od 1 do 99.

 

 

2.     MAX – kiedy ten duszek zostanie kliknięty, zostanie wyszukany największy element na liście. Utwórz zmienną elementMax, w której będzie przechowywana wartość największego znalezionego do tej pory elementu z listy. Na początku zmienna elementMax będzie miała wartość pierwszego elementu z listy. Przejrzyj wszystkie elementy z listy. Za każdym razem, gdy napotkasz większy element, podmień na niego elementMax.

 

3.     MIN – kiedy ten duszek kliknięty, zostanie wyszukany najmniejszy element na liście. Napisz skrypt dla tego przycisku.

 

4.     Czy na liście – kiedy ten duszek kliknięty, na zostanie sprawdzone, czy podany przez użytkownika element znajduje się na liście. Napisz skrypt dla tego przycisku.

 

5.     ILE – kiedy ten duszek kliknięty, zostanie policzone, ile razy podany przez użytkownika element znajduje się na liście. Utwórz zmienną ile. Przejrzyj całą listę. Za każdym razem, gdy napotkasz element równy wartości podanej przez użytkownika, zmień wartość zmiennej ile o 1.

 

 

6.     SORT – kiedy ten duszek kliknięty, lista zostanie posortowana. Poszukaj w Internecie algorytmu sortowanie bąbelkowe. Zaimplementuj ten algorytm w Scratchu.

- powtarzaj długość razy:

         - ustaw indeks na 2

         - powtarzaj długość – 1 razy:

                  - jeżeli lista[indeks] < lista[indeks-1]:

                           zamień lista[indeks-1] z lista[indeks]

                  - zmień indeks o 1.