Projekt 12 – Lista
W
projekcie tym zaimplementujemy proste algorytmy działające na listach.
Wstaw 6
przycisków o różnym działaniu. Każdy przycisk będzie reagował na kliknięcie:
1. Generuj
– kiedy ten duszek
zostanie kliknięty, zapyta użytkownika jaka ma być długa lista. Następnie
wstawi na listę podaną przez użytkownika liczbę elementów wylosowanych z
zakresu od 1 do 99.
2. MAX – kiedy ten duszek zostanie
kliknięty, zostanie wyszukany największy element na liście. Utwórz zmienną elementMax, w której będzie przechowywana
wartość największego znalezionego do tej pory elementu z listy. Na początku
zmienna elementMax będzie miała wartość pierwszego
elementu z listy. Przejrzyj wszystkie elementy z listy. Za każdym razem, gdy
napotkasz większy element, podmień na niego elementMax.
3. MIN – kiedy ten duszek kliknięty, zostanie wyszukany najmniejszy
element na liście. Napisz skrypt dla tego przycisku.
4. Czy na liście – kiedy ten duszek kliknięty, na zostanie sprawdzone, czy podany
przez użytkownika element znajduje się na liście. Napisz skrypt dla tego
przycisku.
5. ILE – kiedy ten duszek kliknięty,
zostanie policzone, ile razy podany przez użytkownika element znajduje się na
liście. Utwórz zmienną ile. Przejrzyj
całą listę. Za każdym razem, gdy napotkasz element równy wartości podanej przez
użytkownika, zmień wartość zmiennej ile o 1.
6. SORT – kiedy ten duszek kliknięty,
lista zostanie posortowana. Poszukaj w Internecie algorytmu sortowanie
bąbelkowe.
Zaimplementuj ten algorytm w Scratchu.
- powtarzaj długość razy:
- ustaw indeks na 2
- powtarzaj długość
– 1
razy:
- jeżeli lista[indeks] < lista[indeks-1]:
zamień lista[indeks-1] z lista[indeks]
- zmień indeks o 1.