Projekt 1 – Akwarium
1.
Wybierz
tło. Kliknij lupę nad rysunkiem w prawym dolnym narożniku ekranu. Pokażą się
różne tła do wyboru. Kliknij na wybrane tło.
2.
Usuń
duszka kota. Kliknij na kosz w prawym górnym narożniku ikonki duszka kota.
3.
Dodaj
rybę, która będzie pływała tam i z powrotem. Ryba ma otwierać i zamykać pyszczek.
· Wybierz duszka
rybę klikając na lupę nad głową kota w prawym dolnym narożniku ekranu. Pokażą
się różne duszki do wyboru.
· W lewym górnym narożniku ekranu wybierz zakładkę
Kostiumy. Wybierz jedną
rybę. Pozostałe ryby usuń klikając na kosz w prawym górnym rogu rysunku z rybą.
· Trzy razy
zduplikuj wybraną rybę. Najedź myszką na rybę. Kliknij prawy klawisz myszy.
Wybierz duplikuj.
· Otwórz rybie pyszczek na 2., 3. i 4. rysunku ryby. Wybierz z lewej
strony ekranu przycisk Przekształć.
· Najedź myszką na
rybę aż pokażą się niebieskie kontury. Kliknij na rybę. Złap myszką za pyszczek
ryby i otwórz go.
· W lewym górnym
narożniku ekranu wybierz zakładkę Skrypt.
· W grupie
instrukcji Zdarzenia wybierz bloczek kiedy kliknięto. W grupie instrukcji Kontrola wybierz bloczki zawsze
oraz czekaj. Zmień wartość w bloczku czekaj z 1 na .1. W grupie instrukcji Wygląd
wybierz
bloczek następny kostium. Połącz bloczki. Kliknij
zieloną flagę nad sceną, aby sprawdzić, jak działa skrypt.
· Naucz rybę pływać.
Pamiętaj o ustawieniach początkowych. Na samym początku skryptu ustaw styl obrotu na lewo-prawo (sprawdź jak będzie pływała ryba, jeśli
wybierzesz inny styl obrotu). Dodaj bloczek Idź do, aby po włączeniu
programu ryba zaczynała pływać zawsze w tym samym miejscu. Ustaw kierunek na 90 stopni. Teraz w pętli zawsze
przesuń rybę 100 razy o 3
kroki, obróć ją o 180 stopni.
4.
Dodaj
rekina pływającego (poruszając się) od brzegu do brzegu.
· Skrypt
odpowiedzialny za wygląd: ustaw rozmiar na 50%. W pętli zawsze
umieść bloczek czekaj .1 sekund
oraz następny kostium.
· Skrypt
odpowiedzialny za poruszanie się: Wstaw ustawienia początkowe (miejsce, w
którym rekin ma się pojawić po rozpoczęciu działania skryptu, ustaw kierunek i
styl obrotu). W pętli zawsze przesuń o 5 kroków, jeżeli na
brzegu, odbij się.
5.
Dodaj
obracającą się rozgwiazdę, która zmienia kolory. Wstaw ustawienia początkowe
(ustaw rozmiar oraz miejsce, w którym ma być rozgwiazda). W pętli zawsze obróć o 5
stopni, zmień efekt kolor o 1. Nie pomyl bloczka z
6.
Dodaj nurka poruszanego strzałkami. Ustaw styl
obrotu. W grupie instrukcji Zdarzenia wybierz bloczek, kiedy klawisz _ naciśnięty. Wybierz strzałka w prawo. Dołącz bloczek ustaw kierunek na 90, przesuń o 10 kroków. Najedź myszką na
bloczek, kiedy klawisz…. Kliknij prawy klawisz myszki.
Wybierz duplikuj. Dostosuj nowy skrypt.
7. Dodaj dowolnego duszka poruszającego się i
zmieniającego się w dowolny sposób.
8.
W
środkowej górnej części ekranu zmień nazwę projektu. Naciśnij przycisk Udostępnij.
9.
W
prawym dolnym narożniku ekranu kliknij przycisk Dodaj do studia. Wybierz studio Projekt 1 - Akwarium.