Projekt 1 – Akwarium

           

1.     Wybierz tło. Kliknij lupę nad rysunkiem w prawym dolnym narożniku ekranu. Pokażą się różne tła do wyboru. Kliknij na wybrane tło.

 

 

2.     Usuń duszka kota. Kliknij na kosz w prawym górnym narożniku ikonki duszka kota.

 

 

3.     Dodaj rybę, która będzie pływała tam i z powrotem. Ryba ma otwierać i zamykać pyszczek.

·       Wybierz duszka rybę klikając na lupę nad głową kota w prawym dolnym narożniku ekranu. Pokażą się różne duszki do wyboru.

 

 

·        W lewym górnym narożniku ekranu wybierz zakładkę Kostiumy. Wybierz jedną rybę. Pozostałe ryby usuń klikając na kosz w prawym górnym rogu rysunku z rybą.

 

 

 

·       Trzy razy zduplikuj wybraną rybę. Najedź myszką na rybę. Kliknij prawy klawisz myszy. Wybierz duplikuj.

 

 

·       Otwórz rybie pyszczek na 2., 3. i 4. rysunku ryby. Wybierz z lewej strony ekranu przycisk Przekształć.

 

 

·       Najedź myszką na rybę aż pokażą się niebieskie kontury. Kliknij na rybę. Złap myszką za pyszczek ryby i otwórz go.

 

        

·       W lewym górnym narożniku ekranu wybierz zakładkę Skrypt.

 

 

·       W grupie instrukcji Zdarzenia wybierz bloczek kiedy kliknięto. W grupie instrukcji Kontrola wybierz bloczki zawsze oraz czekaj. Zmień wartość w bloczku czekaj z 1 na .1. W grupie instrukcji Wygląd wybierz bloczek następny kostium. Połącz bloczki. Kliknij zieloną flagę nad sceną, aby sprawdzić, jak działa skrypt.

 

 

·       Naucz rybę pływać. Pamiętaj o ustawieniach początkowych. Na samym początku skryptu ustaw styl obrotu na lewo-prawo (sprawdź jak będzie pływała ryba, jeśli wybierzesz inny styl obrotu). Dodaj bloczek Idź do, aby po włączeniu programu ryba zaczynała pływać zawsze w tym samym miejscu. Ustaw kierunek na 90 stopni. Teraz w pętli zawsze przesuń rybę 100 razy o 3 kroki, obróć ją o 180 stopni.

 

 

4.     Dodaj rekina pływającego (poruszając się) od brzegu do brzegu.

·       Skrypt odpowiedzialny za wygląd: ustaw rozmiar na 50%. W pętli zawsze umieść bloczek czekaj .1 sekund oraz następny kostium.

·       Skrypt odpowiedzialny za poruszanie się: Wstaw ustawienia początkowe (miejsce, w którym rekin ma się pojawić po rozpoczęciu działania skryptu, ustaw kierunek i styl obrotu). W pętli zawsze przesuń o 5 kroków, jeżeli na brzegu, odbij się.

 

 

5.     Dodaj obracającą się rozgwiazdę, która zmienia kolory. Wstaw ustawienia początkowe (ustaw rozmiar oraz miejsce, w którym ma być rozgwiazda).  W pętli zawsze obróć o 5 stopni, zmień efekt kolor o 1. Nie pomyl bloczka  z  

 

 

6.      Dodaj nurka poruszanego strzałkami. Ustaw styl obrotu. W grupie instrukcji Zdarzenia wybierz bloczek, kiedy klawisz _ naciśnięty. Wybierz strzałka w prawo. Dołącz bloczek ustaw kierunek na 90, przesuń o 10 kroków. Najedź myszką na bloczek, kiedy klawisz…. Kliknij prawy klawisz myszki. Wybierz duplikuj. Dostosuj nowy skrypt.  

 

 

7.      Dodaj dowolnego duszka poruszającego się i zmieniającego się w dowolny sposób.

 

8.     W środkowej górnej części ekranu zmień nazwę projektu. Naciśnij przycisk Udostępnij.

 

 

9.     W prawym dolnym narożniku ekranu kliknij przycisk Dodaj do studia. Wybierz studio Projekt 1 - Akwarium.