Pióro (rozszerzenie)

 

Na początku każdego projektu dodaj bloczek wyczyść oraz przyłóż pisak z działu Pióro. Zawsze ustaw duszka w odpowiednim miejscu.

 

- Kwadrat

            - przesuń o 150 kroków

            - obróć o 90 stopni

            - powtórz to wszystko 4 razy (w pętli)

 

 

- Narysuj prostokąt o różnych długościach boków.

 

- Wiele kwadratów

            - Napisz funkcję (Utwórz blok) z jedną zmienną bok będącą długością boku kwadratu. Blok ten będzie rysował kwadrat o boku długości bok.  

 

 

            - Napisz skrypt, w którym użytkownik zostanie zapytany o długość boku kwadratu. Następnie narysuj 60 kwadratów o podanej przez użytkownika długości boku, każdy następny kwadrat narysuj w innym miejscu (przesuń o 5 kroków) i pod innym kątem (obróć o 5 stopni). Przesuń o 20 kroków i narysuj kolejne 25 kwadratów. Znów za każdym razem przesuwając się o 5 kroków i obracając (tym razem w przeciwnym kierunku) o 5 stopni.

 

 

- Kwiatek

            - przyłóż pisak

            - powtórz 6 razy:

                        - powtórz 10 razy:

                                   - przesuń o 15 kroków

                                   - obróć w prawo o 15o

                        - obróć w lewo o 90o

                        - czekaj 0.1 sekundy

            - dorysuj środek kwiatka

            - narysuj taki sam kwiatek, tylko mniejszy

 

 

 

- Kolorowe koło

            - ustaw rozmiar pisaka na 15

            - powtórz 360 razy:

                        - przesuń o 2 kroki

                        - obróć w prawo o 1o

                        - zmień kolor pisaka o 1

 

 

- Narysuj labirynt

            - stwórz zmienną o nazwie n

            - przesuń o n kroków

            - obróć o 90 stopni

            - po każdym obrocie zwiększ zmienną n o 5

            - powtarzaj wszystko w pętli tak długo, aż duszek dotknie krawędzi

 

- n-kąt foremny

            - Stwórz zmienną o nazwie n – kliknij zmienną na scenie prawym klawiszem myszki, wybierz suwak. Zmienna będzie przechowywać liczbę boków wielokąta.

            - Kliknij suwak prawym klawiszem myszy. Ustaw zmienne min i max suwaka odpowiednio na 3 i 20

            - Stwórz skrypt, który będzie rysował wielokąt foremny o liczbie boków określonej przez zmienną n.