Programowanie wizualne – Ćwiczenia 5

Zadania domowe

 

·      Termin oddania zadań: dzień kolejnych ćwiczeń w planie, godzina 8:00.

·      Za każdy tydzień opóźnienia odejmuję 1 punkt.

·      Każde, poprawnie działające, z poniższych zadań jest oceniane na 2 punkty (razem 6 punktów).

·      Rozwiązanie ma być poprawne. Może być natomiast bardzo proste i mało oryginalne.

·      Każde zadanie można raz poprawić.

·      Zadanie będące uzupełnieniem danego projektu zapisane jest w nim czerwonym kolorem. Tutaj jest powtórzone.

 

 

1.    W projekcie 8 – Arkanoid dodaj efekt graficzny (animację) w dowolnym miejscu. Np. do piłki (gdy spadnie na podłoże), do paletki (gdy piłka uderzy o podłoże) lub gdziekolwiek, gdy gra się zakończy albo paletka złapie spadający bonus. Możesz skorzystać z pomysłów:

https://www.youtube.com/watch?v=Fy0aCDmgnxg

 

2.    W projekcie 10 – NWD dodaj zmienną licznik, która będzie liczyć, ile operacji wykonał kot a ile pies podczas obliczania NWD. W obu przypadkach wyświetl wartość tej zmiennej, np. niech dopowiedzą to kot i pies lub dodaj nowe duszki, które powiedzą/pomyślą wartość tej zmiennej.  

 

3.    Stwórz projekt w Scratchu, który będzie obliczał najmniejszą wspólną wielokrotność dwóch liczb podanych przez użytkownika. Wykorzystaj do tego algorytm wyliczający NWD (NWW(a,b) = a*b/NWD(a,b)).