Programowanie wizualne – Ćwiczenia 5
Zadania domowe
· Termin
oddania zadań: dzień kolejnych
ćwiczeń w planie, godzina 8:00.
· Za każdy tydzień
opóźnienia odejmuję 1 punkt.
·
Każde, poprawnie
działające, z poniższych zadań jest oceniane na 2 punkty (razem 6 punktów).
·
Rozwiązanie ma
być poprawne. Może być natomiast bardzo proste i mało oryginalne.
·
Każde zadanie
można raz poprawić.
·
Zadanie będące
uzupełnieniem danego projektu zapisane jest w nim czerwonym kolorem. Tutaj jest
powtórzone.
1.
W projekcie 8 – Arkanoid dodaj efekt graficzny (animację) w
dowolnym miejscu. Np. do piłki (gdy spadnie na podłoże), do paletki (gdy piłka
uderzy o podłoże) lub gdziekolwiek, gdy gra się zakończy albo paletka złapie
spadający bonus. Możesz skorzystać z pomysłów:
https://www.youtube.com/watch?v=Fy0aCDmgnxg
2.
W projekcie 10 – NWD dodaj zmienną licznik,
która będzie liczyć, ile operacji wykonał kot a ile pies podczas obliczania
NWD. W obu przypadkach wyświetl wartość tej zmiennej, np. niech dopowiedzą to
kot i pies lub dodaj nowe duszki, które powiedzą/pomyślą
wartość tej zmiennej.
3.
Stwórz
projekt w Scratchu, który będzie obliczał najmniejszą
wspólną wielokrotność dwóch liczb podanych przez użytkownika. Wykorzystaj do
tego algorytm wyliczający NWD (NWW(a,b)
= a*b/NWD(a,b)).