Lubelskie Hospicjum dla Dzieci im. Małego Księcia
Lubelskie Hospicjum dla Dzieci
im. Małego Księcia

Pomagamy przy Google Grants
(zapraszamy chętnych studentów)

Wydział Fizyki Uniwersytetu im. Adama Mickiewicza

Strona zajęć monograficznych:

Technologie Handlu Elektronicznego E-Commerce (studia I stopnia)
prowadzonych dla kierunku
Technologie Komputerowe (była Informatyka Stosowana)

oraz

Technologie E-Commerce – Marketing Internetowy (studia II stopnia)
prowadzonych dla kierunku
Techniczne Zastosowania Internetu


prowadzący dr Wojciech Czart


Polskich fanów konkursu zapraszamy na
stronę Polskie Zespoły GOMC na Facebook

English version


Ostatecznie dwa polskie zespoły w Top 5 Europy,

spośród czterech, które znalazły się w Top 15 -
Zwycięski z SGH Warszawa i trzy zespoły z Wydziału Fizyki UAM Poznań

Google ogłosił oficjalny ranking międzynarodowego konkursu
Google Online Marketing Challenge – GOMC 2011


Właśnie niespodziewanie dowiedzieliśmy się, że dotychczasowe informacje mówiące o trzech zespołach z Wydziału Fizyki UAM w Top 15 Europy konkursu GOMC nie były ostatnim zdaniem ze strony organizatorów konkursu. Spodziewaliśmy się, że w tym roku nie zostanie ogłoszona kategoria pięciu najlepszych zespołów w regionach GOMC 2011. We wtorek (27.09), Google jednak ogłosił listy Top 5 regionów.

Google, organizator międzynarodowego konkursu marketingu internetowego,
Google Online Marketing Challenge, z powodu bardzo wyrównanego poziomu najlepszych drużyn, długo zwlekał z ogłoszeniem list pięciu najlepszych zespołów w regionach (Regional Top 5), na które w tym roku podzielił świat: Europa, Ameryki, Bliski Wschód i Afryka oraz region Azja-Pacyfik. Dwa polskie zespoły: z Warszawskiej Szkoły Głównej Handlowej (SGH) - opiekun dr Tymoteusz Doligalski, oraz Technicznych Zastosowań Internetu* startujący z Wydziału Fizyki Uniwersytetu im. Adama Mickiewicza w Poznaniu (UAM) - opiekun dr Wojciech Czart, znalazły się w Top 5 Europy , obok zespołu z Republiki Czeskiej i dwóch zespołów z Niemiec: jeden z nich to zespół studentów z Leuphana University Lüneburg.
(* - Międzyuczelniany kierunek Techniczne Zastosowania Internetu jest wspólnie prowadzony przez Uniwersytet im. Adama Mickiewicza w Poznaniu, Uniwersytet Ekonomiczny w Poznaniu i Politechnikę Poznańską.)


Studenci z Warszawskiej SGH już trzykrotnie triumfowali w regionie Europy (w 2009, 2010 i 2011) natomiast zespół z Wydziału Fizyki UAM Poznań, w tym roku po raz drugi znalazł się w Top 5 Europy konkursu GOMC.


Spośród 3082 zespołów z całego świata, które wzięły udział w GOMC 2011, Google, korzystając z sobie tylko znanego algorytmu analizującego ponad 35 różnych parametrów, określił po piętnaście najlepszych zespołów w każdym z czterech regionów świata (Regional Top 15). W Top 15 Europy, oprócz naszych zespołów z Top 5 Europy, znalazły się kolejne dwa polskie zespoły, składające się ze studentów III-V roku Informatyki Stosowanej Wydziału Fizyki UAM Poznań. Z regionalnych zespołów Top 15 międzynarodowe jury składające się z autorytetów z renomowanych uczelni z całego świata wybiera po pięć najlepszych zespołów z każdego regionu, spośród których wybierani są globalny i regionalni zwycięzcy.


W tego rocznej edycji konkursu startowały cztery zespoły z Wydziału Fizyki UAM Poznań i wszystkie znalazły się wśród stu najlepszych światowych zespołów tzw. Global Top 100, a Globalnym zwycięzcą został zespół ze Stanów Zjednoczonych z University of Houston.


W roku 2010 z trzech zespołów Informatyki Stosowanej Wydziału Fizyki UAM Poznań jeden znalazł się w światowym Final 15 (tożsame z Top 5 Europy), a dwa trafiły do światowego Top 100. W roku 2009 jedyny nasz zespół trafił do Top 50 Europy. W 2010 i 2009 Google nie ogłosił list regionalnych Top 15.

Poznańscy studenci przygotowywali się do konkursu w ramach prowadzonych zajęć monograficznych Technologie E-Commerce – Marketing Internetowy” prowadzonych przez dr Wojciecha Czarta dla studentów Informatyki Stosowanej Wydziału Fizyki UAM.



Zespół Technicznych Zastosowań Internetu, który znalazł się w Top 5 Europy (Final 20) tegorocznej edycji GOMC:

  1. Identyfikator zespołu: 217-894-2402 (wiersz 6 listy Final 20)
    Zespół prowadził kampanię dla witryny przedsiębiorstwa handlowo-usługowego Wioldar
    (Wioldar.com) zajmującego się sprzedażą i montażem usług związanych z ogrzewaniem i wentylacją mieszkań.
    Skład zespołu: Marianna Wiśniewska (kapitan, UEP), Małgorzata Janińska (UAM), Norbert Leśniewski (UEP), Paweł Frieske (UAM), Milena Sobolewska (UEP), Ania Szklarek (UAM).



Zespoły Informatyki Stosowanej UAM, które znalazł się w Top 15 Europy GOMC 2011 (Strona list regionalnych Top 15 obecnie została zastąpiona przez Google listami Top 5):

  1. Identyfikator zespołu: 164-454-9744 (wiersz 7 listy światowego Top 100)

    Zespół prowadził kampanię dla witryny sklepu sprzętu multimedialnego dla szkół sklep.TMPsc.pl firmy TMP s.c. (TMPsc.pl).

    Skład zespołu Informatyki Stosowanej UAM: Michał Skwarek (kapitan), Agnieszka Mielcarek, Bielak Jarosław, Grzegorz Olejniczak, Jędrzej Pluciński.

  2. Identyfikator zespołu: 209-458-1037 (wiersz 11 listy światowego Top 100)

    Zespół prowadził kampanię dla witryny sklepu muzycznego
    E-MusicShop.pl Agencji Artystycznej VIVO (vivo.net.pl).

    Skład zespołu studentów IS: Michał Dzięcielski (kapitan), Magda Szarata, Monika Mantyk, Dawid Gołębiewski.


Czwarty zespół Wydziału Fizyki UAM z Global Top 100:


  1. Identyfikator zespołu: 800-231-6290 (wiersz 36 listy światowego Top 100)

    Zespół prowadził kampanię dla witryny TwojRobot.pl, serwisu zajmującego się organizacją warsztatów z budowy i programowania robotów dla dzieci i młodzieży firmy Invention-Group.

    Skład zespołu: Lukasz Lisek (kapitan, IS), Adam Zimmer (IS), Maciej Menakiewicz (TZI).



Dotychczas organizatorzy konkursu dzielili świat na trzy regiony: EMEA (Europa, Bliski Wschód i Afryka), Ameryki (obie ameryki), APAC (Azja-Pacyfik). W tym roku utworzono z Europy czwarty osobny region.



Udział naszych studentów w Google Online Marketing Challenge w poprzednich latach:



Od 2009 roku, w ramach prowadzonych zajęć monograficznych Technologie E-Commerce – Marketing Internetowy”, studenci Informatyki Stosowanej (IS) Wydziału Fizyki Uniwersytetu im. Adama Mickiewicza w Poznaniu biorą udział w organizowanym przez Google międzyuczelnianym konkursie Google Online Marketing Challenge (GOMC). W tym roku do studentów IS dołączyli także studenci z międzyuczelnianego kierunku Techniczne Zastosowania Internetu (TZI). Główną ideą konkursu jest umożliwienie uczestnikom skonfrontowanie zdobytych na uczelni umiejętności w realnym starciu z profesjonalistami prowadzącymi kampanie marketingowe dla konkurujących na rynku firm. Zadaniem biorących udział w konkursie zespołów jest przygotowanie i przeprowadzenie trzytygodniowej kampanii marketingowej dla wybranej firmy. Do realizacji zadania firma Google udostępniła studentom system AdWords, wysoce zaawansowane narzędzie do zarządzania kampaniami reklamowymi w internecie.


Sposób prowadzenia zajęć i przygotowań do konkursu GOMC


Aby skonfrontować nasze strategie z praktyką profesjonalistów, zaprosiliśmy do wygłoszenia wykładu dla naszych studentów specjalistów z dziedziny marketingu internetowego: uznanego specjalistę w zakresie SEM (marketing w wyszukiwarkach) absolwenta kierunku Informatyki Stosowanej na naszym Wydziale, który w 2008 roku zachęcił nas do udziału w konkursie, Pana Bartosza Berlińskiego jednego z założycieli firmy MaxRoy (MaxRoy.com) (w 2007 roku Pan Bartosz Berliński bronił u nas pierwszą pracę magisterską z zakresu marketingu internetowego) oraz Panów Łukasza Machurę i Macieja Jurka z firmy Sunrise System (SunriseSystem.pl), firmy w której pracują członkowie pierwszego naszego zespołu GOMC 2009.


Kluczowe dla nas było osiągnięcie wysokiego poziomu profesjonalizmu studentów wchodzących w skład naszych zespołów konkursowych dlatego, że jednym z warunków wyboru firmy dla której decydujemy się przeprowadzić kampanię było oddanie systemu webowego firmy w nasze ręce. Wysoko stawialiśmy sobie poprzeczkę. Aby umożliwić studentom zdobycie cennego doświadczenia w trudnych warunkach, w których aspekt marketingowy był jednym z elementów warsztatu informatycznego zespołu, wybieraliśmy główne złożone systemy sklepów internetowych. Uczestnicy zajęć specjalizujący się w różnych dziedzinach informatycznych mieli możliwość sprawdzenia swoich umiejętności w starciu z realnym, nie laboratoryjnym pełnym informatycznym środowiskiem produkcyjnym. Cały proces był bardzo wymagający. W zależności od stanu witryny studenci muszą mniej lub bardziej ingerować w kod źródłowy z konstrukcją serwisu od podstaw włącznie. Dla nas udział w konkursie GOMC nie ograniczał się do zagadnień bezpośrednio związanych z systemem statystyk i reklam internetowych, ale był znakomitą okazją do zdobycia doświadczenia i pracy w realnym środowisku komercyjnym w zdecydowanie szerszym zakresie zagadnień informatycznych. Naszym celem była również możliwość wykorzystania i sprawdzenia umiejętności związanych z budowaniem, użytecznością, administracją i bezpieczeństwem środowisk aplikacji webowych, obsługą narzędzi i interpretacją danych z narzędzi statystyk webowych, pozycjonowaniem i optymalizacją serwisów WWW, pracą i obsługą narzędzi do pracy w środowiskach rozproszonych itp. Aby opanować te umiejętności studenci uczestniczyli w dwu-semestralnym cyklu zajęć monograficznych.


Felieton w TVP Poznań
Program "Shot naukowy"
Wywiad dla radia RMF MAXXX przeprowadzony przez Panią Sylwię Cybulską.



O nas:
Polska Agencja Prasowa

Google Polska (pierwszy akapit)

Ministerstwo Gospodarki (czwarty akapit)